:: KaLiAn ::

Selasa, 3 Januari 2012

:: Maka, anak-anak akan mula bersekolah (2012) ::

Seronok melihat anak-anakku memperagakan pakaian sekolah mereka yang baru. Bayangkan jika empat orang anak yang bersekolah. Sungguh meriah.

Kami menyediakan dua pasang pakaian seragam sekolah untuk empat orang anak. Maknanya, masing-masing mendapat dua pasang. Ha, itu baru pakaian seragam untuk sekolah rendah dan menengah. Belum lagi pakaian seragam untuk sekolah agama.

Alhamdulillah, kami dapat menyediakan kelengkapan persekolahan anak-anak.
Tahun ini, puteri sulung kami akan menduduki PMR. Doakanlah agar Kak Yong kami akan mendapat kejayaan yang cemerlang. Pesanan untuk Kak Yong Maryam, buatlah yang terbaik. Doa Etta dan Mama akan sentiasa mengiringimu. Insyaallah.

Puteri kedua kami pula di tingkatan dua. Puteri ketiga kami darjah empat. Putera kami iaitu Daing Akid pula darjah tiga.

Selepas ini, anak-anak akan menjalani rutin harian seperti biasa pada waktu persekolahan. Pagi ke sekolah rendah / menengah, petang ke sekolah agama. Malam pula mengaji Al-Qur'an dan membuat kerja sekolah.

Pada minggu pertama ini mesti mereka penat. Kasihan. Apakan daya, itulah rutin harian yang terpaksa mereka lakukan.

Buat anak-anakku, teruskanlah perjuangan kalian. Semoga usaha kalian akan mendapat keberkatan daripada Allah Ta'ala. Amin.


Perlu Maklumat?

Powered By Blogger