:: KaLiAn ::

Jumaat, 6 Januari 2012

:: Anak Gayong Pantang Dicabar ::

Terlebih dahulu, thanx sebab berminat dengan nukilanku ini. Ye lahh, Kalau kalian tak minat, kalian takkan masuk.... Betul tak? Hehehehe....

Aku nak cerita sedikit tentang anak-anakku. Mereka menyertai seni bela diri iaitu Persatuan Seni Silat Pusaka Gayong Malaysia (PSSPGM) cawangan taman perumahan kami. 

Oppsss.... Aku bukan nak berlagak kununnya anak-anak aku hebat... Tidak sekali-kali... Aku cuma nak berkongsi cerita dengan kalian.

Aku selalu berseloroh dengan anak-anakku. Lebih kurang macam ni lah selorohku:  "Kalau setakat belajar silat tapi tak berani untuk membuat persembahan semasa majlis kahwin baik bersilat dalam kelambu" (Jangan marah tok-tok guru silat, kata-kataku ini ditujukan khas buat anak-anakku).

Tidakku sangka sama sekali, rupa-rupanya kata-kataku itu telah disimpan kemas di dalam almari hati anak-anakku.... 

Terkujat aku ketika sewaktu perkahwinan adik bongsuku, mereka mula beraksi yang membuatkan aku terkedu tanpa kata. Nahhh...... Amik kauuuu.... Dushhhh..... Kena aku sebiji.....

Anak-anakku menunjukkan aksi buat kali pertama ketika majlis perkahwinan mak usu mereka
Aksi kali kedua

Aksi kali kedua

Kali ketiga dalam majlis perkahwinan anak saudaraku

Perghh..... dasat jugak ekkk...
Stail rambut yang tak tahan nengok tuu...

Macam nak terbang pun ada....

Hati-hati wallet nak jatuh tu...

Tersengih anak saudaraku @ pengantin lelaki melihat aksi si cilik
Buat anak-anakku:: Etta tarik balik kata-kata Etta iaitu :: "Kalau setakat belajar silat tapi tak berani untuk membuat persembahan semasa majlis kahwin baik bersilat dalam kelambu"
KALIAN MEMANG HEBAT.

Perlu Maklumat?