:: KaLiAn ::

Sabtu, 28 April 2012

:: Apaa?? Kelingking Berkait?? ::

Cerita yang akan menyusul ini masih lagi berkisar di sjkt.


Ketika aku sedang duduk di hadapan kelas sambil menanda buku latihan murid, aku didatangi oleh seorang murid. 


Murid itu menunjukkan jari kelingkingnya kepadaku, seperti ini.




Dia melakukan perbuatan itu dengan wajah berkerut yang seakan-akan meminta simpati dariku.


Tanpa membuang masa aku menghulurkan jari kelingkingku,



lalu ku kaitkan dengan jari kelingkingnya seperti gambar di bawah.




Wajahnya semakin berkerut. Tangan kirinya berada tepat pada zip seluarnya sambil meramas sesuatu.


Seorang murid yang duduk berhampiran dengan meja guru, memberitahu:

"Cikgu, dia mahu kincing.."



Aku tersentak, lalu melepaskan jari kelingkingku dari jari kelingkingnya.


Cepat-cepat aku meminta muridku itu pergi ke tandas.


Laaaaa...... baru aku tahu bahawa, isyarat jari kelingking itu tandanya buang air kecil @ kencing.


Aku rasa isyarat jari kelingking ini, hanya diketahui di sjkt sahaja. Agaknyalah......

Moral of the story:

Jangan suka-suka tunjuk isyarat jari, nanti tak pasal-pasal kena kencing.


Hua hua hua.

Mari kita tengok siapa yang kena!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlu Maklumat?

Powered By Blogger